It's a rainy day

Så eftersom att jag är ledig idag så tänkte jag att jag gör en glutenfri tårta, eller iallafall förbereder den tills imorgon!  Hittade precis ett recept, så jag hoppas att det blir bra! :D

12-15 bitar | 200°C

3 ägg
3 dl socker
1 tsk fiberhusk
1 dl hett vatten
2 dl (120g) fin glutenfri mjölblandning
1 dl potatismjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker

Till formen
Lite smör
Riven kokos eller glutenfritt ströbröd

Vispa ägg och socker riktigt pösigt. Tillsätt fiberhusk och rör om väl. Häll på hett vatten under omrörning. Blanda alla torra ingredienser och rör försiktigt ner dem i äggsmeten. Smörj en stor runt bakform som är ca 24 cm i diameter och helst en med löstagbara kanter. Beströ den med kokos eller ströbröd. Häll tårtsmeten i formen. Grädda kakan i nedre delen av ugnen, 35-40 min. Låt kakan kallna i formen innan den stjälps upp. Dela den i önskat antal bottnar. Fyll och garnera tårtan.




----------------------------------------------

ÅH, hatar när det inte finns grejjer hemma, som en liten sak som potatismjöl. de borde la änna finnas hemma? och så har dom inte lämnat pengar hemma så jag får ta mina egna å gå till lillan och köpa det jävla potatismjölet så jag får något gjort :)



------------------------------------------------

Va ska man säga... efter 7 min i ugnen å den ska va inne i 35-40 haha.. lär ju brännas. får göra något åt detta :D


en kvart kvar :                             Hahaha... tur att den bara e till familjen då :o




Fast det här var nog den godaste botten jag har gjort hemma, den blev jättebra när den vart klar! åh va bra :D

Kommentarer
Postat av: mols

hahah, gryyyyymt molt!!<3

2010-09-14 @ 21:06:21
URL: http://leoh.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0